13 Ocak 2014 Pazartesi

       KAYSERİNİN 
YEŞİLHİSAR İLÇESİ




Bir Kadın...

sana ey kanımda eriyen kadın 
can nasıl dayansın, nasıl dayansın? 
mezara çekmekse beni maksadın 
önümde o siyah gözlerin yansın. 

bir sütun alevsin, bir sütun duman, 
yalnız seni görür gözünü yuman. 
senden ateşine bir deva uman 
bari gitsin kara toprağa kansın. 

bir çukur solumda, bir taş sağımda 
kabre girdiğim gün bu genç çağımda 
öyle bir yüksel ki sen toprağımda 
görenler ruhumu tütüyor sansın


Necip Fazıl Kısakürek



Gönül Bir Güzeli Sevmiş
Gönül bir güzeli sevmiş ayrılmaz 
Dolanır peşinde çoban misâli 
Hiç kimse bu derdin dermânın bilmez 
Azmış yaraları perişan hali 

Lokman çâre bulmaz yoktur Eflâtun 
Yârdan ayrılması ölümden çetin 
Elde endaz ettim bu aşkın atın 
Terkettim sılayı vatanı ili 

Ferhat Şirin için kestiği taşlar 
Benim senin için döktüğüm yaşlar 
Seni yaksın beni yakan ateşler 
Yaktı bu sinemi savruldu külü 

Arılar bal için bekler petekler 
Alır her çiçekten verir emekler 
Mecnun Leylâ için pınarı bekler 
Ben de bir yâr için olmuşum deli 

Evvelden var idi bu sevda bende 
İlikte damarda cesette canda 
Ölünce hû çeksin kemiğim sinde 
Dünyâda durunca Veysel'in dili


Aşık Veysel Şatıroğlu


































Toprak

Dost dost diye nicesine sarıldım 
Benim sâdık yârim kara topraktır
 
Beyhude dolandım boşa yoruldum
 
Benim sâdık yârim kara topraktır.
 

Nice güzellere bağlandım kaldım
 
Ne bir vefa gördüm ne fayda buldum
 
Her türlü isteğim topraktan aldım
 
Benim sadık yarim kara topraktır..
 

Koyun verdi kuzu verdi süt verdi
 
Yemek verdi ekmek verdi et verdi
 
Kazma ile döğmeyince kıt verdi
 
Benim sadık yarim kara topraktır..
 

Adem'den bu deme neslim getirdi
 
Bana türlü türlü meyva yetirdi
 
Her gün beni tepesinde götürdü
 
Benim sadık yarim kara topraktır..
 

Karnın yardım kazmayınan belinen
 
Yüzün yırttım tırnağınan elinen
 
Yine beni karşıladı gülünen
 
Benim sadık yarim kara topraktır..
 

İşkence yaptıkca bana gülerdi
 
Bunda yalan yoktur herkes de gördü
 
Bir çekirdek verdim dört bostan verdi
 
Benim sadık yarim kara topraktır..
 

Havaya bakarsam hava alırım
 
Toprağa bakarsam dua alırım
 
Topraktan ayrılsam nerde kalırım
 
Benim sadık yarim kara topraktır..
 

Dileğin var ise iste Allah'tan
 
Almak için uzak gitme topraktan
 
Cömertlik toprağa verilmiş Hak'tan
 
Benim sadık yarim kara topraktır..
 

Hakikat ararsan açık bir nokta
 
Allah kula yakın kul da Allaha
 
Hak'kın hazinesi gizli toprakta
 
Benim sadık yarim kara topraktır..
 

Bütün kusurlarım toprak gizliyor
 
Merhem çalıp yaralarım düzlüyor
 
Kolun açmış yollarımı gözlüyor
 
Benim sadık yarim kara topraktır..
 

Her kim olursa bu sırra mazhar
 
Dünyaya bırakır ölmez bir eser
 
Gün gelir Veysel'i bağrına basar
 
Benim sadık yarim kara topraktır.


 AŞIK VEYSEL ŞATIROĞLU




HAZIRLAYAN LEMAN ÖZDİLEK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder