3 Ocak 2014 Cuma


         KAYSERİNİN YEŞİLHİSAR İLÇESİ






Severim Ben Seni Candan İçerü


Severim ben seni candan içerü 
Yolum vardır bu erkandan içerü
 

Şeriat, tarikat yoludur varana
 
Hakikat meyvası andan içerü
 

Beni bende demen, bende değilim
 
Bir ben vardır bende, benden içerü
 

Süleyman kuş dilin bilür dediler
 
Süleyman var Süleyman'dan içerü
 

Tecelliden nasib erdi kimine
 
Kiminin maksudu bundan içerü
 

Senin aşkın beni benden aluptur
 
Ne şirin derd bu dermandan içerü
 

Miskin Yunus gözü tuş oldu sana
 

Kapunda bir kuldur senden içerü

Yunus Emre
















Göçtü Kervan Kaldık Dağlar Başında


Ah nice bir uyursun uyanmaz mısın 
Göçtü kervan kaldık dağlar başında
 
Çağrışı tellallar inanmaz mısın
 
Göçtü kervan kaldık dağlar başında
 

Emr-i hac göçeli hayli zamandır
 
Muhammed cümleye dindir imandır
 
Delilsiz gidilmez yollar yamandır
 
Göçtü kervan kaldık dağlar başında
 

Yunus sen bu dünyaya niye geldin
 
Gece gündüz Hakkı zikretsin dilin
 
Enbiyaya uğramaz ise yolun
 
Göçtü kervan kaldık dağlar başında

Yunus Emre











Yarab Bu Ne Derttir


Yarab bu ne derttir derman bulunmaz 
Yar bu ne yaradır merhem bulunmaz
 
Benim garip gönlüm aşktan usanmaz
 
Varıp yare gider hiç geri dönmez..
 

Aşık olan gönül aşktan usanmaz
 
Ahiret korkusun bir pula saymaz
 
Aşk pazarıdır bu canlar satılır
 
satarsın bu canı hiç kimse almaz..
 
(dönüpte bakmaz)
 

Döne döne binbir öğüt verirler
 
Dünya malı ile gözün boyarlar
 
Aşık öldü deyu sala verirler
 

Ölen hayvan olur, Aşıklar ölmez.



Yunus Emre















































YEŞİLHİSAR ŞEKERPARESİ


HAZIRLAYAN LEMAN ÖZDİLEK


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder