19 Ocak 2014 Pazar

KAYSERİNİN 
YEŞİLHİSAR
 İLÇESİ


























Candan geçemeyen sufinin yalandır çektiği ”Hu”, arsızlar yolda kalır, sual sorulmaz onlara, bir kul Mevlayı bulduysa susar, aşıklar hal dili ile konuşur. Aşığın sözüde özüde gizli kalır. 

Arş üstünde namaz kılıp dizimi büktüm
Dileğimi deyip, Hakka bakıp yaşımı döktüm
Yalancı aşık, sahte sufi gördüm, kötüledim
O sebepten altmış üçte girdim yere
Candan geçmeden “Hu Hu” demenin hepsi yalan
Bu arsızdan sormayın sual, yolda kalan
Hakk’ı bulanın özü gizli, sözü gizli
O sebepten altmış üçte girdim yere
Bir yaşımda ruhlar bana pay verdi
İki yaşta peygamberler gelip gördü
Üç yaşımda Kırklar gelip halimi sordu
O sebepten altmış üçte girdim yere
Dört yaşımda Hakk Mustafa verdi hurma
Yol gösterdim, yola girdi, nice günahkar
Nereye varsam Hızır Baba’m bana yoldaş
O sebepten altmış üçte girdim yere

Hoca Ahmet Yesevi
Divanı Hikmet

2. Hikmet










Hikmet - 8
Sabah erken pazartesi günü yere girdim 
Mustafa ya matem tutup girdim ben işte
 
Altmışüçte sünnet dedi işitip bildim
 
Mustafa'ya matem tutup girdim ben işte
 

Yer üstünde dostlarım matem tuttu
 
Bütün alem 'Sultanım'deyip nara çekti
 
Hakk'ı bulan gerçek sufiler kanlar yuttu
 
Mustafa'ya matem tutup girdim ben işte
 

“Elveda” deyip yer altına adım koydum
 
Aydın dünyayı haram kılıp Hakk’ı sevdim
 
Zikrini söyleyip yalnız olup yalnız yandım
 
Mustafa'ya matem tutup girdim ben işte
 

'Taha' okuyup akşam ve geceler kaim oldum
 
Gece namaz gündüzleri oruçlu oldum
 
Bu hal ile yer altında daim oldum
 
Mustafa'ya matem tutup girdim ben işte
 

Altmış gece altmış gündüz bir kez yemek
 
Tan atana kadar namaz kılıp bir kez selam
 
Altmışüçte oldu ömrüm sonunda tamam
 
Mustafa'ya matem tutup girdim ben işte
 

Hakk Mustafa ruhu gelip oldu imam
 
Bütün varlık yer altında oldu köle
 
Çok ağladım Hakk Mustafa verdi müjde
 
Mustafa'ya matem tutup girdim ben işte
 

Mirac gecesi 'Gözümün nuru evlad... 'dedi
 
Elimi tutup 'Ümmetimsin ümmet' dedi
 
'Sünnetimi sıkı tutasın gönüldaşım'dedi
 
Mustafa'ya matem tutup girdim ben işte
 

'Kıyamette yol kaybedersen yola salayım
 
‘Muhammed’ deyip susamış olsan elini tutayım
 
Evladım deyip elini tutup cennete girdireyim...'
 
Mustafa'ya matem tutup girdim ben işte
 

Ey dostlar bu sözü işitip şevkim arttı
 
'Ümmet' dedi, iç ve dışım nura battı
 
Nurunu salıp cemalini Hakk gösterdi
 
Mustafa'ya matem tutup girdim ben işte
 

Cemalini görüp ruhum uçup arşa kondu
 
Musa gibi varlığım tutuştu yandı
 
Mecnun gibi eş ve dosttan kaçıp saklandı
 
Mustafa'ya matem tutup girdim ben işte
 

Yer altında eziyet çektim çok zorluk
 
Döşek yastık taştan yapıp çektim sıkıntı
 
Ey dostlar bu dünyada yok dinlenmek
 
Mustafa'ya matem tutup girdim ben işte
 

Ta zorluk çekmedikçe vuslatı nerede? ..
 
Hizmet kılmadan hal derdi olmaz peyda
 
Can ve gönlünü kılmadıkça Hakk'a tutkulu
 
Mustafa'ya matem tutup girdim ben işte
 

Yer altına girdim ise kendimden geçtim
 
Gözümü açınca Mustafa'yı hazır gördüm
 
İsyan ve cefa eden ümmetlerin halini sordum
 
Mustafa'ya matem tutup girdim ben işte
 

'Ey evlad benden sorsan hani ümmet,'
 
'Ümmet' dedi göğsüm dolarak hasret yarası
 
'Ümmet için çok çekiyorum Hak'dan külfet'
 
Mustafa'ya matem tutup girdim ben işte
 

Ümmetlerimin günahlarını her Cum'â affet
 
Alıp geleyim ya Muhammed sen bunu ayır
 
Ta ki ağlayıp secde eyleyim Tanrı ya affet
 
Mustafa'ya matem tutup girdim ben işte
 

Her Cum'a affet ümmetlerin günahını
 
Alıp geleyim ya Muhammed gör bunu
 
Ümmetlerin neler kılar Ahmed senin
 
Mustafa'ya matem tutup girdim ben işte
 

Ben melekten utanç duyarım ey ümmetim
 
Yaratan'dan korkmaz mısın düşük himmetim
 
Gece yatmadan ibadet etsen hoş devletim
 
Mustafa'ya matem tutup girdim ben işte
 

Yer altına girdim dostlar iradesiz
 
'Amin' deyiniz âl, ashab ve çehar-yar
 
Ümmetlerin suçunu bağışla Allah'ım
 
Mustafa'ya matem tutup girdim ben işte
 

Kul Hoca Ahmed ben ikinci defteri söyledim
 
İki alem eğlencelerini meye sattım
 
Ölmeden önce can acısının zehrini tattım
 
Mustafa'ya matem tutup girdim ben işte

Hoca Ahmed Yesevi








         HAZIRLAYAN LEMAN ÖZDİLEK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder