4 Ocak 2014 Cumartesi



          KAYSERİNİN YEŞİLHİSAR İLÇESİ




Kardeşim

Beni hor görme kardeşim 
Sen altınsın ben tunç muyum?
 
Aynı vardan var olmuşuz
 
Sen gümüşsün ben saç mıyım?
 

Ne var ise sende bende
 
Aynı varlık her bedende
 
Yarın mezara girende
 
Sen toksun da ben aç mıyım?
 

Topraktandır cümle beden
 
Nefsini öldür ölmeden
 
Böyle emretmiş yaradan
 
Sen kalemsin ben uç muyum?
 

Tabiata Veysel aşık
 
Topraktan olduk, kardaşık.
 
Aynı yolcuyuz yoldaşık
 
Sen yolcusun ben bac mıyım

Aşık Veysel Şatıroğlu




Aşkın Beni

Aşkın beni elden ele gezdirdi 
Cok dolandım bulamadım eşini
 
Beni candan usandırdı bezdirdi
 
Tuzlu imiş yiyemedim aşını..
 

Benim ile gezdin beni arattın
 
Beraber oturup beraber yattın
 
Türlü türlü güllerinden koklattın
 
Aşık ettin güle bülbül kuşunu..
 

Altmış iki yıldır seni ararım
 
Tükendi sabrım yoktur kararım
 
Dağa taşa kurda kuşa sorarım
 
Kimse bilmez hikmetini işini..
 

Her millete birer yüzden göründün
 
Kendini sakladın sardın sarındın
 
Bu dünyayı sen yarattın girindin
 
Her nesnede gösterirsin nakşını..
 

Görenlere açık körlere gizli
 
Kimine göründün oruç namazlı
 
Veysel'e göründün cilveli nazlı
 
Tutan bırakırmı senin peşini.
 
Aşık Veysel Şatıroğlu








Sen Varsın Orda

Aşkımın temeli sen bir alemsin 
Sevgi muhabbetsin dilde kelamsın
 
Merhabasın dosttan gelen selamsın
 
Duyarak alırım sen varsın orda
 

Saklarım gözümde güzelliğini
 
Her neye bakarsam sen varsın orda
 
Kalbimde gizlerim muhabbetini
 
Koymam yabancıyı sen varsın orda
 

Çeşitli çiçekler yeşil yapraklar
 
Renklerin içinde nakşını saklar
 
Karanlık geceler aydın şafaklar
 
Uyanır cümlâlem sen varsın orda
 

Mevcudiyette olan kudreti kuvvet
 
Senden hasıl oldu sen verdin hayat
 
Yoktur senden başka ilânihayet
 
İnanıp kanmışım sen varsın orda
 

Hu çeker iniler çalınan sazlar
 
Kükremiş dalgalar coşar denizler
 
Güneş doğar perdelenir yıldızlar
 
Saçar kıvılcımlar sen varsın orda
 

Veysel’i söyleten sen oldun mutlak
 
Gezer daldan dala yorulur ahmak
 
Sen ağaç misali biz dalda yaprak
 
Meyva çekirdeksin sen varsın orda
 

Aşık Veysel Şatıroğlu


YEŞİLHİSAR ŞEKERPARESİ




















HAZIRLAYAN LEMAN ÖZDİLEK


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder