27 Ocak 2014 Pazartesi

KAYSERİNİN 
YEŞİLHİSAR
   İLÇESİ
YEŞİLHİSAR ŞEKERPARESİ




Bülbül Olsam Varsam Gelsem

Bülbül olsam varsam gelsem 
Hakk`ın dıvanına dursam
 
Ben bir yanıl alma olsam
 
Dalında bitsem ne dersin?
 

Sen bir yanıl alma olsan
 
Dalımda bitmeye gelsen
 
Ben bir gümüş çövgen olsam
 
Çeksem indirsem ne dersin?
 

Sen bir gümüs çövgen olsan
 
Çekip indirmeye gelsen
 
Ben bir avuç darı olsam
 
Yere saçılsam ne dersin?
 

Sen bir avuç darı olsan
 
Yere saçılmaya gelsen
 
Ben bir güzel keklik olsam
 
Bir bir toplasam ne dersin?
 

Sen bir güzel keklik olsan
 
Bir bir toplamaya gelsen
 
Ben bir yavru şahan olsam
 
Kapsam kaldırsam ne dersin?
 

Sen bir sulusepken olsan
 
Kanadım kırmaya gelsen
 
Ben bir deli poyraz olsam
 
Tepsem dağıtsam ne dersın?
 

Sen bir delı poyraz olsan
 
Yoluma yatmaya gelsen
 
Ben bir Azrail olsam
 
Canın alsam ne dersin?
 

Sen bir Azrail olsan
 
Canımı almaya gelsen
 
Ben bir cennetlik kul olsam
 
Cennete girsem ne dersin?
 

Sen bir cennetlik kul olsan
 
Cennete girmeye gelsen
 
Pir Sultan Üstadın bulsan
 
Bilece girsek ne dersin?

Pir Sultan Abdal




























Bana Bir Yar Olsa
Bana bir yar olsa gönül verdiğim 
Çıksa bari yüreğimden bu acı
 
Yaresin bekleyip ahdın güttüğüm
 
Bulunsa bir sınık yare sarıcı
 

Yarinden ayrılan hiç gülmez imiş
 
Akar çeşmi yaşı silinmez imiş
 
Kişinin dediği olunmaz imiş
 
Salar imiş her yanına salıcı
 

Aşk elinden ciğerciğim delindi
 
Gönlün kal dediği yerde kalındı
 
Her nerede olsa bize bulundu
 
Gıybet edip yüzümüze gülücü
 

Nice bezirganlar kond bu hana
 
Dünya baki değil sultana hana
 
Bir kalleş yar ile girme meydana
 
Erin ere doğru gerek kılıcı
 

Pir Sultan Abdal'ım çoştum giderim
 
Bir kuru kavgayı sürüp niderim
 
Yiyelim içelim sohbet edelim
 
Gelir bir gün emanetin alıcı

Pir Sultan Abdal

HAZIRLAYAN LEMAN ÖZDİLEK


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder