5 Ocak 2014 Pazar



          KAYSERİNİN YEŞİLHİSAR İLÇESİ






























    DÜNYANIN EN GÜZEL ÇİÇEKLERİ

Behey Kardaş

Be hey kardaş hakk'ı bulammı dersin, 
Hakk'a yarar amel işlemeyince
 
Tarikat sırrına eremmi dersin,
 
Kamil mürşid sana söylemeyince.
 

Özenirsen gardaş, tevhide özen.
 
Tevhiddir nefsinin kal'asın bozan
 
Hiç kendi kendine kaynarmı kazan
 
Çevre yanın ateş eylemeyince.
 

Değme kişi gönül evin düzemez
 
Hakk'ın taktirini kimse bozamaz.
 
Tarikat ummandır dalıp yüzemez,
 
Aşkın deryasını boylamayınca.
 

Aşkım galip geldi yüreğim harlar
 
Aşık olan ar-ı namusu neyler
 
Behey yunus sana söyleme derler
 
Ya ben öleyimmi söylemeyince.


Yunus Emre


















YEŞİLHİSAR ŞEKERPARESİ

Çıktım Erik Dalına

Çıktım erik dalına 
Anda yedim üzümü
 
Bostan ıssı kakıyıp
 
Der ne yesin kozumu
 

Uğruluk yaptı bana
 
Bühtan eyledim ona
 
Çerçi de geldiaydur
 
Hani aldın gözünü
 

Kerpiç koydum kazana
 
Poyraz ile kaynattım
 
Nedir diye sorana
 
Bandım verdim özümü
 

İplik verdim cullaha
 
Sarıp yumak etmemiş
 
Becid becid ısmarlar
 
Gelsin alsın bezini
 

Bir serçenin kanadın
 
Kırk katıra yükledim
 
Çift dahi çekemedi
 
Şöyle kaldı kazını
 

Yunus bir söz söylemiş
 
Hiç bir söze benzemez
 
Münafıklar elinden
 
Örter mana yüzünü

Yunus Emre




















HAZIRLAYAN LEMAN ÖZDİLEK


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder