9 Aralık 2013 Pazartesi






       KAYSERİNİN YEŞİLHİSAR İLÇESİ




























YEŞİLHİSAR   YEŞİLHİSAR  YEŞİLHİSAR  YEŞİLHİSAR 




































Ben; Benden Olgun İnsan İsterim Karşımda



Ben;
Benden olgun insan isterim karşımda!
Benden dürüst,
En ufak dalgada,
Arkasını dönmeyecek kadar olgun.
Arkamı döndüğümde,
Sırtımdan vurmayacak kadar güvenilir.
Bir o kadar cesaretli olmalı.
Yağmurdan ıslanıp, fırtınadan kaçmamalı.
Ayağı taşa takılınca kayadan korkmamalı.
İşine gelince sevip,
Zoru görünce bırakmamalı!






Can Yücel







































İyi Bir Başlangıç, Yarı Yarıya Başarı Demektir.

( André Gide )

Hayat Mutlular için Kısa, Mutsuzlar için Uzundur


( A. Polloius )

Fakir, Parası Olmayan Değil, Aklı Olmayandır.


( Hz. Ali ) 'r.a'

akıllı adam hem kitapları, hemde doğrudan


 doğruya hayatı okur.
.
( Lin Yutang )


Bir Kez Borca Alıştınmı, Sonra Dilenirsin.


( Ernest Heningway )

Anlam Kazanmak için Hayata Anlamlı Bakmak

Gerekir, Anlamsız Bir Bakış Anlamsız Bir Hayatın

Simgesidir.

Her insanın Hayatında 4 Mevisimi Vardır, Bu


mevsimler insanın hayatını Sonlandırır.


Yalan insanların Artık Bir Duygusu Olmuş gibidir.


Yalansız yaşayamıyorlar Hatta Söyledikleri

Yalanlara Kendileri Bile inaniyorlar.

Karamsar Düşünceler Mutsuz yarınları Arkasında

getirir. 

Vatanını Seven Bir insan vatanı için En iyisini


Yapmak iSteyendir.

Bir toplumun özgürlüğü Devletin Demokrasi


Zenginliğine Bağlıdır.


Herkez Sevdiği insana bakarmış gibi hayata Baksa


Belkide Hayatta Bukadar acı OLmazdı Biz insanlara. 





































Dünya Bir Av Evi



Dünya Bir Av Evi 
Bu öyle tuhaf bir ateş ki bir an bile sabrı,kararı yok.Nasıl olabilir ki hem sevgilinin yanında alevlenmiş,hem sevgilinin yanında değil.
 
Şekil nasıl ayak direyebilir ki sebatı yok.Öz nasıl elden tutabilir,nasıl yardım ader ki görünmez.
 
Dünya bir av yeri,yaratıkların hepsi de bir av.Fakat avlananların beyinden,bir eserden başka hiçbirşey belirmiyor.
 
Her yanda yükler var,denkler var,her yanda biz beyiz,uluyuz diyenler var; fakat asıl beyin konağında ne yük var,ne denk.
 
Ey can,elini çek de yüzünün rengi görünsün.Çünkü şu görünenlerin hepsi de ancak köpük,ancak şekil,ancak resim.
 
Nerde toz koparsa orda bir ordu vardır.Çünkü izsiz,dumansız ateş olmaz.
 
Sen eri tozdan anla,ne biçim erdir,tozundan anla; toz içinde insanı aramaya bak,tozda iş yok.
 
A bahtı kutlu,sen arar istersen,rahmetine sayı olmayan arayacı da seni arar ister.
 
Seni sel alıp götürürse anlarsın ki onun yolunda halkın ihtiyarı var gibi görünür amma gerçekte ihtiyar denen şey yoktur.
 
Yokluk aleminde az söz söylemeye ahdettim amma dikensiz gülü kim görmüş?
 
Kardeş,tanık ol,biz bu gülün dikeniyiz; bu çeşit diken olmakla da övünülür,arlanılmaz bundan.
 
MEVLANA CELALEDDİN RUMİ



Mevlana Celaleddin Rumi




































































           YEŞİLHİSAR ŞEKERPARESİ





Alıntı             Albert Einstein sözleri




         Gelecekte başarılı olacak insanlar, geçmişten çalışarak ulaşmalıdır.


        Günde yüz kez kendime iç ve dış yaşamımın, yaşayan ya da ölü başka insanların emeğine dayandığını hatırlatıyorum; çok derinlere dalmadan günlük yaşamdan biliyoruz ki, bir insan başkaları için vardır.


       Bana güvenilen bir sırrı kutsal bir emanet gibi saklarım, ama sırları elimden geldiği kadar bilmemeye çalışırım.


        Ben geleceği düşünmem - yeterince çabuk geliveriyor zaten.


         Akıllı ve iyi niyetli insanlara özgü bir ada olması için neler vermezdim; öyle bir yer olsa ben bile vatansever kesilirdim.


         Propagandayla zehirlenmedikleri sürece kitleler asla savaş düşkünü değildirler.


       Kuantum mekaniği konusunda çok çalışmak gerekir. Ama, içimden bir ses bana bunun her şeyin çözümü olmadığını söylüyor. Bu teoriyle birçok şey açıklanıyor; ama hala O'nun sırrını çözebilmiş değiliz. Ben yine de, O'nun zar atıp kumar oynadığını, hiç mi hiç zannetmiyorum.


        İlkelerin boğazına dolanıp dibe batmaktansa, oportünist olup suyun üstünde kalmayı yeğlerim.
        Genelde insanlığın kaderi, hak ettiği olacaktır.


       Yeryüzündeki şartların düzelmesi, sadece bilimsel buluşlardan çok ahlaklı bir yaşama düzeninin gerçekleşmesine bağlıdır.


       Gerçeği aramak onu elde etmekten daha kıymetlidir.
         Yüksek ruhlar, her zaman sıradan akılların şiddetli muhalefetleriyle karşılaşırlar.


        En değerli kişiler alçakgönüllü olanlardır.


         Sağduyu, onsekizine kadar edindiğimiz önyargılar toplamıdır.


         Aşka düşmekten yer çekimi sorumlu değildir.


        İnsanlar bundan 100 sene sonra Gandhi diye bir insanın yer yüzünden geçtiğine inanamayacak ve onu bir efsane sanacaklar.


        Bir hatayı iki defa tekrar etmeyen en mükemmel insandır.


        Büyük güce sahip egemen devletler olduğu sürece savaş kaçınılmazdır.


       Ben atomu insanlığa hizmet etmek için buldum. Onlar bomba yapıp birbirlerini yok ettiler.(5 Mayıs 1930'da İngiltere Tıp Akademisinde "En İyi Doktor" Ödülünü alırken)






HAZIRLAYAN LEMAN ÖZDİLEK

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder