17 Aralık 2013 Salı



          KAYSERİNİN YEŞİLHİSAR İLÇESİ




   
Bir Gececik



Bir gececik uyuma, ne olur. 
Ayrılık kapısını çalma bir gececik.
 
Bir gececik dostların gönlü olsun,
 
ne olur sabahı et bir gececik.
 

Bir gececik gözlerimiz seninle aydın olsun,
 
kör olsun şeytan bir gececik.
 
Dünyayı güzel kokular sarsın bütün.
 
Karanlıklardan ışıklar aksın ovalara.
 
Sofrandakiler dirilsin bir gececik.
 

Bir gececik uyuma, ne olur.
 
Ayrılık kapısını çalma bir gececik.
 
Bir gececik ata bin, meydana gel.
 
Gönüller bir gececik rahat olsun,
 
göğüsler meydana dönsün bir gececik.
 

Yeniler giyinelim biz kulların.
 
Musa gibi sen bir sopa al eline.
 
Sopa bir anda elinde yılan olsun.
 
Süleyman gibi sen karıncaların yanına var.
 
Karıncalar bir anda birer Süleyman olsun.
 

Ne olur, bir gececik kapısını çalma ayrılığın.

Mevlana Celaleddin Rumi



                          RUSYADAN GÖRÜNTÜLER



Ey Balçık Dünya


Seni bildim bileli, 
ey balçık dünya,
 
başıma nice belâlar geldi,
 
nice mihnet, nice dert.
 
Seni sırf belâdan ibaret gördüm,
 
seni sırf mihnetten, dertten ibaret.
 

İsa'nın yurdu değilsin sen,
 
yayıldığı yersin eşeklerin.
 
Nerden tanıdım seni bilmem ki,
 
nerden parçası oldum bu yerin,
 

Bana vermedin bir yudum tatlı su,
 
sofranı yaydın yayalı.
 
Elimi ayağımı bağladın gitti,
 
elimin ayağımın farkına varalı.
 

Bırak da bir ağaç gibi
 
yerin altından çıkarıp ellerimi
 
sevgilinin havasıyla sarmaşdolaş olayım,
 
uzayıp gideyim bâri.
 

Ey çiçek, dedim çiçeğe,
 
dedim, bu küçük yaşta sen,
 
neden ihtiyar oldun bu kadar,
 
dedim, nasıl oldu bu böyle?
 

Çocukluktan kurtuldum, dedi çiçek,
 
sabah rüzgârını tanıyalı,
 
hep yukarlara doğru çıkar
 
yukarlardan gelmiş bir ağaç dalı.
 

Şunu da söyledi çiçek:
 
Madem aslımı tanıdım,
 
madem yersizlik âlemi aslım,
 
artık bana tek bir şey düşecek:
 
Yücelip aslıma gitmek.
 

Sus yerter artık,
 
var git yokluğa haydi,
 
yoklukla yok ol.
 
Git, yokluklardan tanı
 
yokluktan var olanı.


Mevlana Celaleddin Rumi





                 SIRBİSTAN DAN GÖRÜNTÜLER


 




GÜL DİKSİNLER YOLLARA

Gönüllü katlanıyorum dayanılmaz yokluğuna
Boğazımda boğum boğum düğümler,
Gözlerimde tutamadığım göz yaşlarım,
Kulağımda, yüreğimi dağlayan titreyen sesin,
Katlanacağım bir tanem, katlanacağım.
Yıldızlar ne kadar yakın demiştin,
Elbette yakın olacak sana yıldızlar.
yıldızlar minik, yıldızlar sönük,
yıldızlar senden alacak ferini,
yıldızlar yıldızlığından habersiz.
Kapısız tuvaletini, camsız pencereni göstereceksin,
Yani memleketimin gerçeklerini,
İnsan olmanın asgari şartlarını sıralıyacaksın.
Bakın yıldızlarım diyeceksin;
Fedakar, cefakar, çalışkan, dürüst, temiz olmalı insan.
Sevgi dolu olmalı, karabaş köpekten ipek kanatlı kelebeğe kadar.
Sonra, dağlarını taşlarını sevmeyi öğreteceksin,
Issız patikasını, bakımsız asfaltını yurdumun.
Katlanacağım ayrılığına bunun için hasretim,
Uykularımda görüp hasretliğini gidereceğim,
Varsın kaçsın uykularım.
''Ben iyiyim baba, üzülme'' dediğin gelecek aklıma,
Ne kadar büyüksün, küçücük yavrum,
Ben gözlerimle ağlarken,
Sen yüreğine indiriyorsun göz yaşlarını.
Ne kadar kutsalsın fedakar ÖĞRETMENİM,
Senin yaşında insanlar diskolarda barlarda,
Sen yıkık dökük okulunda YILDIZLARINLA.
Katlanacağım yokluğuna güzel gözlüm,
Lastik pabuçlu, gözü çapaklı çocuklar
İnsan olsunlar yeterki.
Gözleri çakmak çakmak olsun.
Sırlarını bulsunlar yaşamlarının.
Yinede sevsinler memleketimin
Dağını ovasını, dalını yaprağını,
Gül diksinler yollara, sen bize kavuşurken,
Gül dökeceğim yollara biz sana kavuşurken ...  


 

Mehmet ERDOĞAN  
Yeşilhisar 16 Eylül 1996



            UKRAYNA DAN GÖRÜNTÜLER


                                YEŞİLHİSAR ŞEKERPARESİ







TÜRK KADINI MARŞI 
Atatürk'ün sayesinde,
Özgürlüğün adımıyım.
Türk anası payesinde,
Aydın bir Türk kadınıyım.
 

 

İster yetmiş olsun yaşım,
İlerici ve çağdaşım,
Yoksa haram olur aşım,
Aydın bir Türk kadınıyım.
 

 

Mukaddestir mücadelem,
Yurt ağlarken nasıl gülem?
Son bulsun ıstırap, elem,
Aydın bir Türk kadınıyım.
 

 

Allah'ımın izni ile,
Hayatımı versem bile,
Cahil diye düşmem dile,
Aydın bir Türk kadınıyım.
 

 

Şükür ben de Müslüman'ım,
Tanrı’ya tamdır imanım.
Türkiye’me kurban canım,
Aydın bir Türk kadınıyım.
 

 

Meş'aleyiz sönemeyiz,
Başka rejim denemeyiz,
Hilafete dönemeyiz,
Aydın bir Türk kadınıyım...



Mediha Şen Sancakoğlu




HAZIRLAYAN LEMAN ÖZDİLEK
       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder