19 Aralık 2013 Perşembe

      KAYSERİNİN YEŞİLHİSAR İLÇESİ


'Nerede bir ilim ehli duyarsan ona rağbet, ikbâl (ilgi) ve yumuşaklık göster. Askerine ve malına gurur getirip müminlerden uzaklaşma. Bizim mesleğimiz ALLAH yolu ve maksadımız ALLAH'ın dinini yaymaktır. Yoksa kuru kavga ve cihangirlik dâvâsı değildir. Sana da bunlar yaraşır.Daima herkese ihsanda bulun. Memleket işlerini noksansız gör! Hepinizi Allahu Teâlâ'ya emânet ediyorum!' Sözlerini tamamladıktan sonra tekrar yanına çağırmış ve vasiyetine hususî olarak şunu da eklemişti:'islâmbol'u (istanbul'u) aç gülzâr (gül bahçesi) et!' OSMAN GAZİ (Orhan Gazi'ye vasiyeti)





       AMERİKADAN GÖRÜNTÜLER




Aynadaki Halime

Akmayan yaşlarla sıcacık yüzün; 
yavrum, bugün seni pek üzgün gördüm.
 
Gözünde bir küçük noktadır hüzün,
 
Neşeni ne bugün, ne de dün gördüm.
 
Eğri dallar gibi halsiz, yorgunsun,
 
Birikmiş sulardan daha durgunsun,
 
Görünmez bıçakla içten vurgunsun,
 
Seni öz yurdunda bir sürgün gördüm.
 
Geçti bir cenaze peşinde ömrüm;
 
Bilemem, vardığın neresi, bugün?
 
Her gün yürüdüğün kadar yürüdün,
 
Arkasından kendi ölünün; gördüm.

Necip Fazıl Kısakürek




'Sakın, orduya ve zenginliğe mağrur olma. Hakikî âlim ve âriflere, bilginlere hürmet edip, sarayında onlara yer ver. Benim hâlimden ibret al ki, zayıf, güçsüz bir karınca misâli, hiç lâyık olmadığım hâlde buraya geldim ve ALLAH-u Teâlâ'nın nice ihsânlarına ve inâyetlerine kavuştum. Sen de benim uyduğum ve uyguladığım nizâmı uygula, Muhammed Aleyhisselâm'ın dinini, bu yüce dinin mensuplarını ve itaat eden diğer tebanı himâye eyle! ALLAH-u Teâlâ'nın hakkını ve kullarının hakkını gözet. I. MURAD (HÜDAVENDİGAR)

















Anneme Mektup

Ben bu gurbet ile düştüm düşeli, 
Her gün biraz daha süzülmekteyim.
 
Her gece, içinde mermer döşeli,
 
Bir soğuk yatakta büzülmekteyim.
 
Böylece bir lâhza kaldığım zaman,
 
Geceyi koynuma aldığım zaman,
 
Gözlerim kapanıp daldığım zaman,
 
Yeniden yollara düzülmekteyim.
 
Son günüm yaklaştı görünesiye,
 
Kalmadı bir adım yol ileriye;
 
Yüzünü görmeden ölürsem diye,
 
Üzülmekteyim ben, üzülmekteyim

Necip Fazıl Kısakürek


               YEŞİLHİSAR ŞEKERPARESİ














Fatih Sultan Mehmet'in Sözleri



* İmparatorunuza Söyleyin. Şimdi ki Osmanlı Padişahı


 Öncekilere Benzemez. Benim Gücümün Ulaştığı Yerlere,

 Sizin İmparatorunuzun Hayalleri Bile Ulaşamaz.



* Ya Ben Bizans'ı Alırım; Ya da Bizans Beni.




* Fatih Olmasaydım Ulubatlı Hasan Olmak İsterdim.




* Yapmak İstediğimi Sakalımın Bir Teli Bile Bilseydi,


 Sakalımın O Telini Hemen Koparır ve Yakardım.



* Bu Dünya Ölümlüdür. Her Fani Gibi Bende Ölümü 


Tadacağım.



* Dünya Devleti Ebedi Değildir. Fani Cihanda Hiç Kimse de 


Ölümsüz Değildir. İnsanların Dünyada Nefesleri Sayılıdır ve

 Ölümsüzlük Kapısı Kapalıdır.



* Hayatım Boyunca ALLAH'ın Emirlerinden Dışarı 


Çıkmadım. ALLAH'ın Rızasını Kazanmak İçin Uğraştım. Tek

 Gayem Bu İdi.



* Şeyhim Akşemseddin Hazretleri İle Beraber Yaptığım Zikrin


 Lezzetine Dünyaları Bile Değişmem. Eğer Şeyhim İzin

 Verseydi Zikir Yolunu Tercih Eder, Saltanatı Terk Ederdim





















































HAZIRLAYAN LEMAN ÖZDİLEK



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder