23 Aralık 2013 Pazartesi



KAYSERİNİN YEŞİLHİSAR İLÇESİ



























Anlamadım


Sen gülünce gönlüme baharlar gelir 
yüreğime bir heyecan sarardı
 
Gözlerimin içi dahi güler di
 
Akşam olsa diye yolunu gözlerdim
 
Öyle zor gelir diki sanki saat hiç
 
Çalışmıyor gibi bekler dururum...
 

Ama sen yine kızardın bana
 
Bense hep hata yapardım
 
Ama ben hala bilmiyorum sahi
 
Suçum neydi benim
 
Hani şu telafisi olmayanı
 

Suçum seni sevmekti
 
Cezamı çekiyorum işte
 
Varlığınla yokluğunun arasında
 
Seviyorum ama sevilmiyorum
 
Özlüyorum ama özlenmiyorum
 
Bekliyorum ama beklenmiyorum...
 

Hep hata yapıyorum
 
Acaba en büyük hatam neydi
 
Seni sevmek?
 
Dünyaya gelmek?
 
Babasız olmak?
 
Çaresiz olmak?
 
Hangisi acaba......
 

Söyleyecek misin......
 

Gülşen Göksu
(KAYSERİLİ ŞAİR)





























Benim Sevgim


Benim Sevgim ne dağları delecek kadar güçlü,nede gökyüzündeki yıldızlar kadar çok.Benim Sevgim ne su gibi duru,nede dalgalar kadar coşkulu. 
Benim Sevgim tek,Benim Sevgim kalbim.
 
Benim Sevgim; Bir bakışta görülemeyen,istemekle elde edilemeyen,hak edildiği sürece sonsuza kadar giden bir tren.Sevgime sahip olabilecek ve onu koruyabilecek sadece bir sevgi; oda sevgimi alabilecek tek neden.................

Ersin Erciyes
(KAYSERİLİ ŞAİR)






 
Gurbet

Kader bırak beni dertlerimle baş başa 
Üzülme yarim gözümden akan yaşa
 
Murat almadan girdiysem eğer mezara
 
Gurbette garip ölürüm su verenim olmaz
 

Düşmandan daha zalimdir gurbet
 
Aldı yüreğim dermansız bir dert
 
Canıma yetti benim bu hasret
 
Gurbette garip ölürüm su verenim olmaz
 

Yürü ey yalan dünya sende fani
 
Nice aşıklar geldi geçti hepsi hani
 
Bir gün kara toprağa sürerim teni
 
Gurbette garip ölürüm mezarım bilinmez
 

Zalimdir gurbet halden bilmez
 
Her zaman ağlarım yüzüm gülmez
 
Postacı yarımdan
 haber vermez 
Gurbette garip ölürüm mezarım bilinmez
 

Gurbet deyip bizde geldik buraya
 
Zalim dağlar kötü girdin araya
 
Tabip derman olmaz açtığın yaraya
 
Gurbette garip ölürüm kimse duymaz
 


HET BUITENLAND
 

Het lot laat me alleen met mijn verdriet
 
Wees niet bezorgd, mijn lief, over mijn tranen
 
Wanner ik afdaal naar mijn graf
 
Als ik hier sterf geeft niemand me te drinken
 

Het buitenland is wreder dan de grootse bruut
 
Mijn lichaam is door hevimwee aangetast
 
Ih heb genoeg van altijd afzcheid nemen
 
Als ik hier sterf geeft niemand me te drinken
 

Jij lege wereld,draai maar zinloos rond
 
Waar vrijen nu nog paartjes?
 
Als ik hier ooit begraven word
 
weet niemand waar ik lig
 

Het buitenland is wreed en kil
 
Ik ben verleerd wat lachen is
 
De postbode: alweer geen brief
 
Als ik hier stref, weet niemand waar ik lig
 

Wij zeiden:'Buitenland,hier komen wij'
 
Teruk was er vaak geen brug
 
Een heimweepil bestaat nog niet
 
Als ik hier stref hoort niemand van minj dood

Vahap Karapınar

(KAYSERİLİ ŞAİR)

























               YEŞİLHİSAR ŞEKERPARESİ
















HAZIRLAYAN LEMAN ÖZDİLEK








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder