25 Aralık 2013 Çarşamba




      KAYSERİNİN YEŞİLHİSAR İLÇESİ




Gün gelir ki...


Titremese şu ellerim uzansam ansızın dokunsam saçlarına. 
Üşürüm ısıtmaz sensiz güneş, ne de uyutmaz gece.
 
Ah tutunsan şu bi çare umutlarıma.
 
Oturup nefes alıp vermeni dinlesem sessizce
 
Çok mu şey istiyorum ki olmuyor ne dersin.
 
Olmaz deme; bir gün sen de çekersin...!
 

Korkarsın kaybetmekten oturup çare beklersin.
 
Gözlerin ufukta içinde hüzün, yalnızlık yanında.
 
O sana gelmez herşeyi bırakıp sen ona gidersin.
 
Oturup ağlarsın sessizce, sarılırsın kavuşamadığın sabaha.
 
Yalan mı yanlış mı düşünüyorum sence ne dersin?
 
Olmaz deme yeri gelir sen de çok özlersin...!
 

Boşluğa uzanıp yalnızlık şarkıları dinle şimdi
 
Ürpersin yüreğin kanlar boşalsın avucuma
 
Oturup hayal kur, şakağıma daya ismini
 
Sallansın duygularım ipte götür beni dar ağacına
 
Oturup ağlamak fazla mı çocukca ne dersin?
 
Gülme bu halime gün gelir ki sen de seversin...!

Uğur Boztekin

(KAYSERİLİ ŞAİR)























































Bir misafir gibi


bir misafir gibi 
geldim dünyaya
yatak döşek açanda yok
sofra kuranda yok
ağarlayan da
ne sohpet var
ne muhabbet
umduğumda yenmedi
bulduğumda.

bir düğün gibi
geldim dünyaya
ilkin olsada davetli
karşılayan da yok
yollayanda
ne hancı gibi
nede yolcu gibi.

bir hasretle
 
geldim dünyaya
gurbet te var
özlemde
ne ana gördüm
 
ne kardeş bacı
hasret oldu bana
tek acı..

Tekin Akay
(KAYSERİLİ ŞAİR)





































Önemli Birinin Yokluğu


Önemli birinin yokluğu gibi 
Sıcak olsa da soğuk;
 
Soğuk olsa da soğuk bir hava.
 
İnadına dörtnala hasret var.
 
Belki geçmişe dair,
 
Belki de geleceğe misafir.
 
Daima artan korkular,
 
Ürkek bir şikayet gibi
 
İdam sehbasına adım atarken
 
Çekilen son nefes kadar,
 
Ağır, zor ve yıpratılmış her şey.
 
Tıpkı önemli birinin eksikliği,
 
Helalliği istemeden atılan adım,
 
Son sayfası yırtılmış roman gibi,
 
İyi bitse de kötü,
 
Kötü bitse de kötü...
 

Zamansız edilen yeminler,
 
Boğazıma takılan kelepçeler..
 
Ve nice söz var ki yokluğuna,
 
Adanmış mutluluğa istifa gibi..
 

Anlamsızca karaladım defteri
 
Belki de aklımdaki tek anlamın
 
Anlamsızlık olduğu için
 
Nispeten devamlı bir sürgün bu,
 
Bir hasretten bir yokuşa,
 
Önemli birinin yokluğu gibi..
 

Görsem de öleceğim,
 
Görmesem de öleceğim.
 
Lakin fark var her şeyde,
 
Son adım misali, dönülmez.
 
Belki onlar çekecek sehbayı,
 
Belki ben iteceğim..

Nur Canan Ejderoğlu

(KAYSERİLİ ŞAİR)
















































           YEŞİLHİSAR ŞEKERPARESİ




















HAZIRLAYAN LEMAN ÖZDİLEK






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder