19 Aralık 2013 Perşembe



        KAYSERİNİN YEŞİLHİSAR İLÇESİ





Allahım Bu Vuslatı Hicran Etme

Allahım bu vuslatı hicran etme 
Aşkın sarhoşlarını nalan etme
 

Sevgi bahçesini yemyeşil bırak
 
Bu mestlere bahçelere kasdetme
 

Dalı yaprağı vurma hazan gibi
 
Halkını başı dönmüş zelil etme
 

Kuşunun yuvasının ağacını
 
Yıkma da kuşlarını perran etme
 

Kumunu ve mumunu karıştırma
 
Düşmanları kör et de şadan etme
 

Hırsızlar aydınlığın düşmanıdır
 
Onların işlerini asan etme
 

İkbal kıblesi yalnız bu halkadır
 
Umut kabesin öyle viran etme
 

Bu çadır iplerini öyle katma
 
Çadır senindir eya sultan etme
 

Yok dünyada hicrandan daha acı
 
Ne istiyorsan et de onu etme
 


Mevlana Celaleddin Rumi





Eğer Padişah Ben İsem, Size Emrediyorum. Gelip Ordunun Başına Geçin. Eğer Padişah Siz İseniz, Gelip Devletinizi Düşmanlara Karşı Savunun.

FATİH SULTAN MUHAMMED HAN




O Peygamberlerin Padişahıdır.Diğer peygamberler O'nun ordusudur.Yaradılıştan maksat O'dur.Bu kevn-ü mekân O'nun yüzü suyu hürmetine yaratılmış bir tufeyldir.

YAVUZ SULTAN SELİM




















Aşk Nedir

*Şarabım aşk ateşidir,hele onun eliyle sunulursa öyle bir ateşe odun kesilmezsen yaşamak haram olur sana.
 
*Söz dalga dalga coşmada amma onu dudakla,dille değil,gönülle canla anlatman daha iyi.
 
*Aşk nedir,bilmiyorsan gecelere sor,şu sapsarı yüzlere,şu kupkuru dudaklara sor.
 
*Su nasıl yıldızı,ayı aksettirir,gösterirse bedenler de canı,aklı bildirir,gösterir.
 
*Can,aşktan binlerce edep öğrenmede,öylesine edepler ki mekteplerde okunup öğrenilmesine imkan yok.
 
*Gökyüzünde,yıldızlar arasında parlak ay nasıl görünürse aşık da yüzlerce kişi arasında öyle görünür,o göründümü herkesin parlaklığı söner.
 
*Akıl bütün gidilecek yolları bilse bile,gene aşk yolunu bilemez,şaşırır kalır.

Mevlana Celaleddin Rumi



Dünya Devleti Ebedi Değildir. Fani Cihanda Hiç Kimse de Ölümsüz Değildir. İnsanların Dünyada Nefesleri Sayılıdır ve Ölümsüzlük Kapısı Kapalıdır. FATİH SULTAN MUHAMMED HAN




   
Ay İle Güneşim Geldi


Ayla güneşim geldi, bak göz ışığım geldi 
İnci kaynağım geldi altın pınarım geldi
 

Sarhoşum nice ondan coştu bakışım nurdan
 
Özge şey mi istersin? Özge yoldaşım geldi!
 

O gümüş tenli güzelim girdi Yusuf’um kapıdan
 
O yol kesenim geldi, tövbe bozanım geldi
 

Eski yoldaşım dinle! Dünden iyidir şimdi
 
Müjde sarhoşuydum dün, ondan ulağım geldi
 

Dün fenerle ben kentte pek arandığım o kişi
 
Gör bugün yol üstünde güller bostanım geldi
 

Sardı elleri belime hem kucakladı o beni
 
Bir taç ve kemer sundu, işte sultanım geldi
 

Bak bahar ve bahçesine! Bak şarap kadehlerine!
 
Bak coşan azıklarına! Gül şeker dalım geldi
 

O hayat suyumdur hey! Ben ölümden korkmam ki
 
Ürkmem serzenişlerden, çünkü kalkanım geldi
 

Ondan yüzük aldım hey, ben Süleyman’ım artık
 
Ah nasılda şahane, baştaki tacım geldi
 

Dert haddini aştıkça aşkta yolculuk ettim
 
Yolculuktan ah Mevlam mutluluk payım geldi
 

İçki vaktidir şimdi şimşek çakıyor başta
 
Uçmak vaktidir şimdi kol ve kanadım geldi
 

İşte parlamak vakti bir seher gibi parlak
 
İşte gürlemek vakti çünkü aslanım geldi
 

Aldılar beni yerden, sözlerim yarım kaldı
 
Vardım göğe dünyadan arlanış savım geldi

Mevlana Celaleddin Rumi






                YEŞİLHİSAR ŞEKERPARESİ







HAZIRLAYAN LEMAN ÖZDİLEK


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder