15 Aralık 2013 Pazar





KAYSERİNİN YEŞİLHİSAR İLÇESİ





               HARİKA İNSANLARIN
                        YAŞADIĞI 
                HARİKA BİR İLÇE

                      YEŞİLHİSAR


                      YEŞİLHİSAR


                       YEŞİLHİSAR




















BOŞUNA



Sen yoksun.........
Boşuna yağıyor yağmur...
Birlikte ıslanmayacağız ki.....
Boşuna bu nehir......
Çırpınıp pırpırlanması.....
Kıyısında oturup göremeyeceğiz ki...
Uzar uzar gider..
Boşuna yorulur yollar..
Birlikte yürüyemiyeceğiz ki..
Özlemlerde ayrılıklar da boşuna
Öyle uzaklardayız..
Birlikte ağlayamayacağız ki
Seviyorum seni boşuna..
Boşuna yaşıyorum
Yaşamı bölüşemiyeceğiz ki ...
Yazar : 
                                         AZİZ NESİN










             KAYSERİNİN YEŞİLHİSAR İLÇESİ





Aşkın Aldı Benden Beni


Aşkın aldı benden beni 
Bana seni gerek seni
 
Ben yanarım dün ü günü
 
Bana seni gerek seni
 

Ne varlığa sevinirim
 
Ne yokluğa yerinirim
 
Aşkın ile avunurum
 
Bana seni gerek seni
 

Aşkın aşıklar oldurur
 
Aşk denizine daldırır
 
Tecelli ile doldurur
 
Bana seni gerek seni
 

Aşkın şarabından içem
 
Mecnun olup dağa düşem
 
Sensin dünü gün endişem
 
Bana seni gerek seni
 

Sufilere sohbet gerek
 
Ahilere ahret gerek
 
Mecnunlara Leyla gerek
 
Bana seni gerek seni
 

Eğer beni öldüreler
 
Külüm göğe savuralar
 
Toprağım anda çağıra
 
Bana seni gerek seni
 

Cennet cennet dedikleri
 
Birkaç köşkle birkaç huri
 
İsteyene Ver anları
 
Bana seni gerek seni
 

Yunus'dürür benim adım
 
Gün geçtikçe artar odum
 
İki cihanda maksudum
 
Bana seni gerek seni

Yunus Emre
















































Masalların Masalı



Su başında durmuşuz,
çınarla ben.
Suda suretimiz çıkıyor,
çınarla benim.
Suyun şavkı vuruyor bize,
çınarla bana.

Su başında durmuşuz,
çınarla ben, bir de kedi.
Suda suretimiz çıkıyor,
çınarla benim, bir de kedinin.
Suyun şavkı vuruyor bize,
çınarla bana, bir de kediye.

Su başında durmuşuz,
çınar, ben, kedi, bir de güneş.
Suda suretimiz çıkıyor,
çınarın, benim, kedinin, bir de güneşin.
Suyun şavkı vuruyor bize,
çınara, bana, kediye, bir de güneşe.

Su başında durmuşuz,
çınar, ben, kedi, güneş, bir de ömrümüz.
Suda suretimiz çıkıyor,
çınarın, benim, kedinin, güneşin, bir de ömrümüzün.
Suyun şavkı vuruyor bize,
çınara, bana, kediye, güneşe, bir de ömrümüze .

Su başında durmuşuz.
Önce kedi gidecek,
kaybolacak suda sureti.
Sonra ben gideceğim,
kaybolacak suda suretim.
Sonra çınar gidecek,
kaybolacak suda sureti.
Sonra su gidecek
güneş kalacak;
sonra o da gidecek...

Su başında durmuşuz.
Su serin,
Çınar ulu,
Ben şiir yazıyorum.
Kedi uyukluyor
Güneş sıcak.
Çok şükür yaşıyoruz.
Suyun şavkı vuruyor bize
Çınara bana, kediye, güneşe, bir de ömrümüze...


Nazım Hikmet Ran



















Dermanım Allah

Tenimden canım süzülür,iki gözlerim süzülür 
Dilim tetiği bozulur,Allah sana yalvaralım
 

Salacımı götürdüler,Musallaya yatırdılar
 
Görklü tekbir getirdiler,Allah sana yalvaralım
 

Varıp mülketime düşüp,indirdiler beni şeşip
 
Toprağım örterler eşip,Allah sana yalvaralım
 

Topraklara düşürdüler,el toprağa üşürdüler
 
Taşlar ile bastırdılar,Allah sana yalvaralım
 

Kaldım bir karanlık yerde,ayrığı varmaz o yerde
 
Sataştım bir acep derde,Allah sana yalvaralım.


Yunus Emre






           YEŞİLHİSAR ŞEKERPARESİ


















      




        HAZIRLAYAN LEMAN ÖZDİLEK


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder