13 Aralık 2013 Cuma

 KAYSERİNİN YEŞİLHİSAR İLÇESİ




 Gerçek

Can yoldaşın olmazsa olmasın
Yalnızım diye hayıflanmayasın
Eğilmiş üstüne gökyüzü masmavi
Bir anne şefkatine müsavi
Üç adım ötede deniz
Dosttur, ne öfkesi ne durgunluğu sebepsiz
Bir derdin varsa açılabilirsin ağaçlara
Ağaç yaprak verir sır vermez rüzgara
Ve kış yaz
Dalda kuş eksik olmaz
Dağ başında duman 
Yanlızlık nedir göreceksin öldüğün zaman�

Cahit Sıtkı Tarancı













Beni İrşad Eden


Ağla gözüm ağla, gülmezem ayruk 
Gönül dosta gider, gelmezem ayruk
 

Ne gam bunda bana, bin gez ölürsem
 
Anda ölüm olmaz, ölmezem ayruk
 

Yansın canım, yansın aşkın oduna
 
Aksın kanlı yaşım aksın, silmezem ayruk
 

Göyündüm aşk ile, ta kül olunca
 
Boyandım rengine, solmazam ayruk
 

Beni irşat eden mürşid-i kamil
 
Yeter, bir el almazam ayruk
 

Varlığım yokluğa denişmişem ben,
 
Bugün, cana, başa kalmazam ayruk
 

Fenadan bekaya göç eyler olduk
 
Yüneldim şol yola, dönmezem ayruk
 

Muhabbet bahrinin gavvası oldum,
 
Gerekmez, Ceyhuna dalmazam ayruk
 

Dilerim fazlından ayırmayasın
 
Hocam, senden özge sevmezem ayruk
 

Söyler aşık dilinden bunları Yunus
 
Eğer aşık isem, ölmezem ayruk

Yunus Emre





































Gün Eksilmesin Penceremde



Ne doğan güne hükmüm geçer,
Ne halden anlayan bulunur;
Ah aklımdan ölümüm geçer;
Sonra bu kuş, bu bahçe, bu nur.

Ve gönül Tanrısına der ki:
- Pervam yok verdiğin elemden;
Her mihnet kabulüm, yeter ki
Gün eksilmesin penceremden!

Cahit Sıtkı Tarancı






Adem Oğlu
Miskin Adem oğlanı,nefse zebun olmuşdur 
Hayvan canavar gibi,otlamağa kalmıştır
 

Hergiz ölümün sanmaz,ölesi günin anmaz
 
Bu dünyadan usanmaz,gaflet önin almışdur
 

Oğlanlar öğüt almaz,yiğitler tevbe kılmaz
 
Kocalar taat kılmaz,sarp rüzgar olmuştur
 

Beğler azdı yolundan,bilmez yoksul halinden
 
Çıktı rahmet gölünden,nefs gölüne dalmışdur
 

Yunus sözi alimden,zinhar olma zalimden
 
Korkadurın ölümden,cümle doğan ölmüşdür.

Yunus Emre


















                YEŞİLHİSAR ŞEKERPARESİ



















































HAZIRLAYAN LEMAN ÖZDİLEK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder