17 Kasım 2013 Pazar

KAYSERİNİN EN GÜZEL

 İLÇELERİNDEN BİRİSİ


 YEŞİLHİSAR. 




YEŞİLHİSAR ŞEKERPARESİ.








YEŞİLHİSAR
MANZARALARI.











KÖŞK PARK 
AİLE SOSYAL SPOR TESİSLERİ.























YEŞİLHİSAR KAYISI BİRLİĞİ BAŞKANI 
MUSTAFA ERKILIÇ









Bu Gün Ahmet Benim


Bugün ahmet benim, 
ama dünkü Ahmet değil.
 
Bugün anka benim,
 
ama yemle beslenen kuşcağız değil.
 

Enelhak kadehiyle
 
bir yudum içen sızdı
 
Tarılık şarabından.
 
Şişelerle, küplerle içtim ben, sızmadım,
 
ben, sultanların aradığı sultan.
 

Ben hâcetler kıblesiyim.
 
Gönlün kıblesiyim ben.
 
Ben cuma mescidi değilim,
 
insanlık mescidiyim ben.
 

Ben saf aynayım,
 
sırım dökülmemiş, paslanmamışım.
 
Ben kin dolu bir gönül değilim,
 
Sinâ dağının gönlüyüm ben.
 

Üzüm sarhoşluğu değil benim sarhoşluğum,
 
benim sarhoşluğumun sonu yok.
 
Tarhana çorbası içmem ben,
 
can yemeği yerim,
 
içerim can şerbeti.
 

İşte sarttı seni
 
bir gümüş bedenlinin özlemi.
 
Altın haline geldin artık.
 
Sen altına âşıksın,
 
altın benim rengime âşık.
 

Gönlü saf sûfiyim ben,
 
benim tekkem âlem,
 
medresem dünya benim.
 
Değilim abalı sûfilerden.
 

İster yakarış eri ol sen,
 
meyhane eri istersen,
 
bundan sanki ne çıkar?
 
Yok cumartesiymiş, yok cumaymış,
 
bence ne farkı var?
 

Gerçeğin tadını alan er
 
ne altına aldırış eder,
 
ne kalendar tacına bakar.
 
Ne tasası vardır, ne kini.
 

Ey Tebriz'li hak Şems'i,
 
yüzünü göstermediysen sen,
 
yoksul çaresiz kalırdı kulun;
 
ne gönlü olurdu, ne dini.

Mevlana Celaleddin Rumi






Ben Dervişim Diyene Bir Ün Edesim Gelir 


Ben dervişim diyene, bir ün edesim gelir 
Seğirdüben sesine, varıp yetesim gelir
 

Sırat kıldan incedir, kılıçtan keskincedir
 
Varıp anın üstüne, evler yapasım gelir
 

Altında gayya vardır, içi nar ile pürdür
 
Varuben ol gölgede, biraz yatasım gelir
 

Oda gölgedir deyu, ta'n eylemen hocalar
 
Hatırınız hoş olsun, biraz yanasım gelir
 

Ben günahımca yanam, rahmet suyunda yunam
 
İki kanat takınam, biraz uçasım gelir
 

Andan Cennete varam, Cennette huriler görem
 
Huri gılmanı, bir bir koşasım gelir
 

Derviş Yunus bu sözü, eğri büğrü söyleme
 
Seni sigaya çeken bir Molla kasım gelir

Yunus Emre



YEŞİLHİSAR İLE İLGİLİ DİĞER ÇALIŞMALARIMI

Yeşilhisarım Kayserim
yesilhisarkayseri.blogspot.com

Türkiyemin Yesilhisarı
tryesilhisar.blogspot.com  da bulabilirsiniz.





HAZIRLAYAN LEMAN ÖZDİLEK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder