15 Haziran 2014 Pazar

KAYSERİNİN DEVELİ İLÇESİ VE AŞIK SEYRANİ




İki Kulağım Var Hiçbiri Duymaz 

İki kulağım var hiçbiri duymaz 
Erenler izini izler ağlarım
 
Yüküm ağır yolum menzile uzak
 
Deve gibi ben de dizler ağlarım
 

Bir münasip tacım yoktur giyecek
 
Bir helâl ekmeğim yoktur yeyecek
 
Bir tabip bulmadım derdim deyecek
 
Derdi içerimde gizler ağlarım
 

Ulu bezirgânlar metaın satar
 
Üzümünü yeyip çöpünü atar
 
Kötü olan sözü soysuzlar tutar
 
Efendimden izin gözler ağlarım
 

Doğması farz ama ölmesi sünnet
 
Seyranî ecele eylemez minnet
 
Kimi hûri ister kimisi cennet
 
Ben Hakkın rızasın gözler ağlarım


Şair Seyrani




Gönül Serden Geçer Yardan Geçemez 
Gönül serden geçer yardan geçemez 
Bağlanmış ikrara kavi özlüyüm
 
Her sözüm dinleyen özüm seçemez
 
Sırat köprüsünden ince sözlüyüm
 

Benim sözüm çürük değil sağ gibi
 
Çürük sözler erir akar yağ gibi
 
Üzerinden kervan geçer dağ gibi
 
Yokuşluyum sanma beni düzlüyüm
 

Yolcu ateş yanmak ile yol yanmaz
 
Erenlerin dokuduğu çul yanmaz
 
Cehennemde günah yanar kul yanmaz
 
Ben günahtan sürmelenmiş gözlüyüm
 

Seyrani aradım onu her yerde
 
Aşk-ı hakikatle düştüm bu derde
 
Tuttum günahımdan yüzüme perde
 
Rabbim divanında kara yüzlüyüm

Şair Seyrani


HAZIRLAYAN LEMAN ÖZDİLEK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder