5 Haziran 2014 Perşembe

KAYSERİNİN DEVELİ İLÇESİ VE AŞIK SEYRANİ






Erenler Üstadlar Ettiler Himmet 
Erenler üstadlar ettiler himmet 
Bize Yaradan'ın kuludur diye
 
Anınçün onlara eyleriz minnet
 
Bu yolda bizlerden uludur diye
 

Ferhad gibi dağ bağrını delmedim
 
Mecnun gibi Leylâ deyip yelmedim
 
Ben destime su doldurup gelmedim
 
Erenler çeşmesi suludur diye
 

Seyranî seyrimden geri durmadım
 
İnişe yokuşa atım yormadım
 
Güzelin çirkinin telin kırmadım
 
İsm-i Hak dilinde doludur diye

Şair Seyrani


Âşık Seyrani 
Kayseri İlindir; Develi yurdun, 
Âşıklar içinde gül'dün Seyrani,
 
Kendin hak sözünü söyleyip durdun,
 
Şairlere ilham oldun Seyrani.
 

Haksızlığa asla boyun eğmedin,
 
Bazan divan bazan hiciv söyledin,
 
Allah Allah deyip gönlün eyledin,
 
Kalpten kötülüğünü sildin Seyrani.
 

Bilirim, Everek elin'den idin,
 
Adem Armağan'ım, çok öğüt verdin,
 
Ozanlara tutunacak dal idin,
 
İlham deryasına daldı Seyrani.


Adem Armağan

                                                     HAZIRLAYAN LEMAN ÖZDİLEK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder