4 Haziran 2014 Çarşamba

AŞIK SEYRANİ

























Mahkeme Meclisi İcat Olduğu 

Mahkeme meclisi icat olduğu 
Çeşme-i rüşvetin akmaklığından
 
Kaza bela ile alem dolduğu
 
Kazların kadıya uçmaklığından
 

Selefin rüşvetle hüccet yazması
 
Halefin anlayıp hükmün bozması
 
Yıkılan binanın birden tozması
 
Asıl sermayenin topraklığından
 

Asıl sermaye-i niyabetleri
 
Emval-i eytamdır ticaretleri
 
Davet-i rüşvete icabetleri
 
Sıdk ile gönlünün alçaklığından
 

Bülbülün aşkıdır dalda öttüğü
 
Çobanın südedir koyun güttüğü
 
Toprağın Habil'i kabul ettiği
 
Şüphesiz yüzünün yumşaklığından
 

Dünyadan ahrete gidip gelmemek
 
Olmasa iktiza eder ölmemek
 
Balık baştan kokar bunu bilmemek
 
Seyrani gafilin ahmaklığından


Şair Seyrani





Nice Defterlerden İsmim Sildirdim 

Nice defterlerden ismim sildirdim 
Gelmedi hiç senden ses kara bahtım
 
Bahtın gemisinde yelken yok, bildin
 
Durma lodos gibi es kara bahtım
 

Ahdettim bir gonca yolmamasına
 
Bulmadım bir çare solmamasına
 
Bu derdinden iflah olmamasına
 
Kat'iyyen umudun kes kara bahtım
 

Dünya yıkılmakta yoktur yapıcı
 
Kimi cellât olmuş, kimi kapıcı
 
Evvel giymez iken mesti pabucu
 
Verdirdin çarığa mes kara bahtım
 

Ağır meclislerde sıkılmaz iken
 
Mengeneye versen bükülmez iken
 
Seyranî aslana yıkılmaz iken
 
Dedirdin tilkiye pes kara bahtım



Şair Seyrani

                                             HAZIRLAYAN LEMAN ÖZDİLEK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder