27 Nisan 2014 Pazar

PİR SULTAN ABDAL

 KAYSERİNİN
 YEŞİLHİSAR
    İLÇESİ

















Ötme Bülbül
Ötme bülbül ötme şen değil bağım 
Dost senin derdinden ben yana yana
 
Tükendi fitilim eridi yağım
 
Dost senin derdinden ben yana yana
 

Deryadan bölünmüş sellere döndüm
 
Ateşi kararmış küllere döndüm
 
Vakitsiz açılmış güllere döndüm
 
Dost senin derdinden ben yana yana
 

Haberin duyarsın peyikler ile
 
Yaramı sarsınlar şehidler ile
 
Kırk yıl dağda gezdim geyikler ile
 
Dost senin derdinden ben yana yana
 

Abdal Pir Sultan'ım, doldum eksildim
 
Yemeden içmeden sudan kesildim
 
Zülfün kemendine kondum asıldım
 
Dost senin derdinden ben yana yana
 

Pir Sultan Abdal


Gurbet Elde
Gurbet elde bir hal geldi basima, 
Aglama gözlerim Mevlâ kerimdir.
 
Derman arar iken derde düs oldum,
 
Aglama gözlerim Mevlâ kerimdir.
 

Hüma kusu suya düstü ölmedi,
 
Dünya Sultan Süleyman'a kalmadi.
 
Dedim yâre gidem nasip olmadi,
 
Aglama gözlerim Mevlâ kerimdir.
 

Kagida yazarlar ufak yazilar,
 
Anasiz olur mu körpe kuzular.
 
Yürek yaralidir, ciger sizilar,
 
Aglama gözlerim Mevlâ kerimdir.
 

Pir Sultan Abdal'im böyle buyurdu,
 
Ayrilik donlari biçti giydirdi.
 
Ben ayrilmaz idim felek ayirdi
 
Aglama gözlerim Mevlâ kerimdir.

Pir Sultan Abdal


HAZIRLAYAN
LEMAN ÖZDİLEK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder