KAYSERİNİN YEŞİLHİSAR İLÇESİ
Bizim Canımıza Gelsin
Hastalıklar senden uzak olsun,
ey gören gözümüz, kem gözler senden uzak olsun! Bedenin sağlam olsun, ay yüzlü güzel, gölgen başımızdan eksik olmasın! Gül bahçesine benzeyen yüzün, o gönül otlağımız, ovamızın yeşilliği, nasılsa hep öyle kalsın, hep öyle taze, yeşil. Bizim canımıza gelsin senin bedenine gelen ağrı. |
Mevlana Celaleddin Rumi
|
KAYSERİNİN YEŞİLHİSAR İLÇESİ
Albert EİNSTEİN
....Eğitim sisteminin belli bir düzene göre işlemesine karşılık, hayat okulu düzensiz ve karışıktır.... Bu da, eğitimin ne güçlü bir siyasal araç olduğunu, çatışan taraflar için sömürülmeğe elverişli bir tehlike kaynağı olduğunu açıkça ortaya koyuyor. Öğrenci okuldayken, daha sonraki yıllarda kolayca kurtulamıyacağı korkunç önyargılarla beslenmiş olabilir. Eğitimin -devletçe uygulanışı öylesine yönetilebilir ki, yurttaşların içine itildikleri düşünsel tutsaklıktan kurtulma olanakları tümüyle ortadan kalkar.
...Gerçekten eğitim görmüş bir insan yetiştirmek için gerekli olan başka bir şey daha var - o da, insanın öbür insanlar karşısında her zaman duyması gereken bir toplumsal sorumluluk duygusudur.... Kişiliğin geliştirilmesi öğrenciye sadece «Komşunu kendin gibi sev.» yollu sofuca kalıplar öğretmekle sağlanamaz. Hiç yanlış yapmadağı ileri sürülen sözümona örnek kişilerle ilgili hikâyelerin pek az değeri vardır.
...Genel olarak, sağlam bir toplumsal tutum öğrenmekle değil yaşamakla elde edilir. Paylaşılan bir anlayışın değeri ise, ancak uygulanırsa ortaya çıkar. Öğrencinin ilgisi, sadece bencilliği geliştiren yarışma yolu ile değil, ondaki yaratıcılıktan tad alma duygusunu uyararak desteklenmelidir. Ancak bu yolla sınıf arkadaşları birbirlerine karşı dostça ve yapıcı bir ilgiyle bağlanırlar.
Halk yönetimini savunmak için okullar ne yapabilir? Belli bir siyasal öğretinin sözcüsü mü olmalı okullar? Böyle olmaması gerektiğine inanıyorum. Okullar genç insanlara eleştirsel bir kafa ve toplum bilincine varmış bir tutum verebiliyorlarsa, gerekeni yapmış olurlar. Böylece yurttaşların sağlıklı, halkçı bir toplumda yaşamaları için gerekli olan değerleri kuşanmış olur öğrenciler.
Aşıkmı Diyem
Erenlerin gönlünde ol sultan dükkan
açtı
Nice bizim gibiler anda konuban geçti Cümle erenler uçtu dağlar yazılar geçti Aşk kazanına düştü kaynayıbanı pişti Bu dünyanın meseli benzer murdar gövdeye İtler gövdeye düştü Hak dostu kodu geçti Aşıkmı diyem ona can terkini urmadı Aşık ona diyeler kim melamete düştü Yine esridi Yunus Taptuk yüzün görelden Meğer onun gölünden bir cur'a şerbet içti |
|
Yunus Emre
|
Yazar :
Filozof ve Bilgin Farabinin Eğitim
Anlayışı Nedir?
Farabinin Eğitim Anlayışı
Hakkında Bilgi
Farabi bilimsel araştırma yönteminde de çok önemli bir görüş ortaya koymuştur. Ona göre, Bilinmeyen konular merak duyularak açıklığa kavuşturulmak istenince mesele(Problem) haline gelir. Araştırmayla bu mesele çözülünce de bilgiye dönüşür. Araştırma da tek yöntem bizi farklı görüşlere götürmez.
-Felsefe ve çeşitli bilimlerdeki derinliğinden dolayı, Farabi ye Aristo dan sonra ikinci öğretmen denmiştir.
-Türk eğitim tarihinde ilk kez doğrudan eğitim bilimi ne ilişkin görüşler ileri süren bilgin Farabi dir.
-Farabi ye göre eğitimin amacı Mutluluğu bulmak ve bireyi topluma yararlı hale getirmektir.
-Üç tür eğitimci vardır Aile reisi, aile fertlerinin öğretmen, çocuk ve gençlerin Devlet başkanı, milletinin eğitimcisidir.
-Felsefe ve diğer bilimlerde gösterdiği başarı ve görüşlerinin derinliği nedeniyle Aristo’dan sonra kendisine Muallim-i Sani denilen ünlü bilgin Farabi’nin Türk Eğitim Tarihi açısından da ayrı bir önemi vardır.
-Farabi eğitimde kolaydan zora gidilmesi gerektiğini savunmuştur. Böylece çok değerli bir öğretim yöntemi ortaya koymuştur.
-Ona göre bir şey öğrenilmeden ötekine geçilmemeli, öğretmen öğrencinin öğrenme isteğini sürdürmeye çalışmalıdır.
Öğretmen ne sert ne yumuşak olmalıdır. Ilımlı bir yol izlemelidir.
Farabi bilimsel araştırma yönteminde de çok önemli bir görüş ortaya koymuştur. Ona göre, Bilinmeyen konular merak duyularak açıklığa kavuşturulmak istenince mesele(Problem) haline gelir. Araştırmayla bu mesele çözülünce de bilgiye dönüşür. Araştırma da tek yöntem bizi farklı görüşlere götürmez.
-Felsefe ve çeşitli bilimlerdeki derinliğinden dolayı, Farabi ye Aristo dan sonra ikinci öğretmen denmiştir.
-Türk eğitim tarihinde ilk kez doğrudan eğitim bilimi ne ilişkin görüşler ileri süren bilgin Farabi dir.
-Farabi ye göre eğitimin amacı Mutluluğu bulmak ve bireyi topluma yararlı hale getirmektir.
-Üç tür eğitimci vardır Aile reisi, aile fertlerinin öğretmen, çocuk ve gençlerin Devlet başkanı, milletinin eğitimcisidir.
-Felsefe ve diğer bilimlerde gösterdiği başarı ve görüşlerinin derinliği nedeniyle Aristo’dan sonra kendisine Muallim-i Sani denilen ünlü bilgin Farabi’nin Türk Eğitim Tarihi açısından da ayrı bir önemi vardır.
-Farabi eğitimde kolaydan zora gidilmesi gerektiğini savunmuştur. Böylece çok değerli bir öğretim yöntemi ortaya koymuştur.
-Ona göre bir şey öğrenilmeden ötekine geçilmemeli, öğretmen öğrencinin öğrenme isteğini sürdürmeye çalışmalıdır.
Öğretmen ne sert ne yumuşak olmalıdır. Ilımlı bir yol izlemelidir.
YEŞİLHİSAR ŞEKERPARESİ
YEŞİLHİSAR ŞEKERPARESİ

YEŞİLHİSAR ŞEKERPARESİ
HAZIRLAYAN LEMAN ÖZDİLEK
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder